Bakító

Petőfi Sándor: Arany Lacinak Laci te, Hallod-e? Jer ide, Jer, ha mondom, Rontom-bontom, Ülj meg itten az ölemben, De ne moccanj, mert különben Meg talállak csípni, Igy ni! Ugye fáj? Hát ne kiabálj. Szájadat betedd, S nyisd ki füledet, Nyisd ki ezt a kis kaput; Majd meglátod, hogy mi fut Rajta át fejedbe... Egy kis tarka lepke. Tarka lepke, kis mese, Szállj be Laci fejibe.

Friss topikok

  • PÍpike: Jaaj de édesek vagytok! Nagyon jó volt olvasni! Remélem jövőre együtt lehetünk ezen a gyönyörű nap... (2011.05.03. 13:08) Május első vasárnapja
  • b79andi: Istenem Mergit!!! Olyan szépek vagytok! Én olyan büszke vagyok rá, hogy ismerhetlek titeket!!!! Ko... (2011.05.03. 12:42) Jó hét
  • Mercsi: Jaj annyira jól néz ki az a kép ahol Marci az ágyban ülve vigyorog... az egész olyan jól néz ki! É... (2011.05.02. 07:46) Szombat reggelek
  • Mercsi: Hát tényleg nem egy díjnyertes fotók, mi jobbat fotóztunk volna, nem? Hát öcsém ennyi érzékük ne l... (2011.04.16. 07:29) Oviképek
  • Mercsi: Hát ez nagyon jó ez a dvd! Marcinak van kitalálva, aki már pici korában is úgy tanulmányozta a sze... (2011.04.16. 07:26) Elefántos

Linkblog

Disznótor

2011.01.11. 19:52 - Mergit

Ez mondjuk nem Marcis sztori, de mégiscsak a közös életünkkel összefügg, hogy ma voltunk Jucinéniéknél anyával disznótorba, és megkaptam életem első igazi hivatalos kóstolóját.

Jó tudom hogy már kaptam kóstolót úgy mint sült húsokat, sült kolbászt esetleg sütnivaló kolbászt, de nem olyat amit ma.

Egy nagy darab valami húst (karaj vagy ilyesmi) amit ki lehet rántani. Egy pár darab oldalast, amit sütni kell, és Csontot (!) amiből levest kell csinálni! Kolbászt is meg tepertőt, és amikor mondtam hogy imádom a savanyúkáposztát akkor még azt is adott Jucinéni és Jani még 2 nagy vastagkolbászt is a novemberiből.

Persze ennek mindenki örül, ennyi kaja, de én elmondom ezen kívül miért örülök.

Mert Marcival az itteni életünkbe ez az első ilyen felnőttes kóstoló, és én nem szoktam húst rántani vagy húslevest csinálni és életembe nem sütöttem még oldalast, és ez olyan amit egy igazi anya pedig kell hogy csináljon. Ráadásul hazudnék ha azt mondanám nem szereti a rántotthúst Marci. És boldog vagyok hogy mondjuk 3 hétvégén lesz igazi édesanyás kaja, amit amúgy én nagyon szeretek alkalmanként! 
Valahogy kimaradt a hagyományos konyha az életemből, pont ezeket a klasszikusokat nem csinálom, inkább a reformosabb köleses, halas, franciás, zöldséges ételeket főztem, meg kísérleteztem mindenfélével, főleg a gyes alatt, még tortillát is gyúrtam és sütöttem, guacamole szósszal, kínai édes savanyú levest csináltam, nem beszélve a desszertekről, mousse, citromfelfújt, créme caramel...chese cake, és bazi csokis torták.
De mostanában én is jobban elkezdtem érdeklődni az ilyen ételek után, hogy anya megmutatta hogy kell rétest húzni, vagy hogy mennyire nem gyúr senki már házitésztát pedig Marcinak az a legeslegnagyobb kedvence, és ezt nekem is meg kell tanulni.

Szép kezdés ez az igazi disznótoros húskavalkád, majd sorban megcsinálom őket, és nem fogom felturbózni se rozmaringgal, se bazsalikommal, semmi plusz ízt nem fogok belerakni csak amit szoktak. só, bors, fokhagyma...ilyenek.

Tudom hogy jó lesz!

Köszi Juci Néniék!

A bejegyzés trackback címe:

https://bakito.blog.hu/api/trackback/id/tr462577311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mercsi 2011.01.23. 16:12:03

Mergitkém, örülök neki, hogy édesanyás kajákat is csinálsz, de azért reméljük, nekünk kijut egyszer-egyszer a Mergites kajákból, amiket felsoroltál...:o))))


süti beállítások módosítása